2016. június 11., szombat

Értékelés - A szürke ötven árnyalata

Sziasztok Kedveseim!
A mai értékelést nem másról, mint a híres-hírhedt Szürke-trilógia első kötetéről hoztam. Ezúttal Rita volt segítségemre a kritikánál, amit még egyszer köszönök neki! Görgessetek és nézzétek meg, hogyan vélekedünk a regényről! 
Puszi, FruB
       ---------------------------------------------------

 A szürke ötven árnyalata
Oldalszám: 652
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft
Eredeti cím: Fifthy Shades of Grey
További részek
- A sötét ötven árnyalata
- A szabadság ötven árnyalata
Megvásárolható: 



 Rita:

Mi alapján választottad a könyvet? Mennyiben játszott szerepet a borító és a fülszöveg?
- Nagyon elismert könyv lett, mindenhol hallottam, hogy milyen jó és erotikus (amit én szeretek), szóval adtam neki egy esélyt. Minden könyv borítóját megnéztem, de ez nem nagyon befolyása döntésemet, hogy megveszem/elolvasom-e.
Mi a legnagyobb pozitívum és negatívum, amit a könyv elolvasása után le tudtál vonni (ha van ilyen)?
- Pozitívum nem volt, viszont határozott negatívum volt nekem Mr. Gray és egyben Anastasia karaktere. Semmi szenvedély, romantika, érzelem nem volt benne szerintem.
Ki lett a legkedveltebb szereplőd, ki, akivel a legkevésbé szimpatizáltál és miért (ha van ilyen)?
- Hát, akivel nem szimpatizáltam az Anastasia volt, azért mert, mint említettem nem mutatott semmilyen érzelmet (és NEM, a szájharapdálás nem ilyen érzelem kimutatása). Leírja, hogy tetszik és vágyik rá és majd később beleszeret, de nekem hiányzott a szenvedély. Mind a nő, mind a Mr. Gray részéről.
Mit mondanál az írónak/írónőnek, ha megkérdezné, hogy tetszett a könyve?
- Azt mondanám, hogy: „ Igazán érdekes könyvnek bizonyult - az már biztos, de nekem nem tetszett. Hiányzott belőle valami, ami számomra kihagyhatatlan egy erotikus-romantikus könyvnél. De azért köszönöm, hogy elolvashattam!”
10 pontból mennyit adnál a történetre és miért?
- 10/5 pontot adnék. Mert ugyan nem tetszett, de még is a saját (furcsa) története megvan, kerek és valakinek ez bejön.
Kedvenc idézet a műből?
- Nincs.
Ajánlom azoknak... 
ajánlom minden szívnek, azoknak, akik szeretik az erotikus könyveket nagyon kicsi romantikával, meg másoknak is, legalább lesz mire alapozniuk a jó könyveket.

~xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx~
  
Saját vélemény:

Mi alapján választottad a könyvet? Mennyiben játszott szerepet a borító és a fülszöveg?
- Még nagyon az elején, szinte, amikor megjelent a könyv, akkor mutatta meg az egyik barátnőm és ajánlotta nekem elolvasásra. Természetesen utána kerestem és a borító már első pillantásra megfogott, szép, letisztult, azt hiszem, itt mondhatom, hogy "egyszerű, de nagyszerű" (hozzátenném, hogy a másik két rész is gyönyörű külsővel rendelkezik). A fülszöveg felkeltette az érdeklődésem, de ha a barátnőmtől nem kapok egy löketet, nem biztos, hogy elolvastam volna egy ilyen kaliberű könyvet.
Mi a legnagyobb pozitívum és negatívum, amit a könyv elolvasása után le tudtál vonni (ha van ilyen)? 
- Nehéz dolgom van ezzel a könyvvel. Egyrészt valamilyen szinten egyáltalán nem az én stílusom, az én világom, nem kimondottan vagyok oda a túlságosan erotikus, hideg, már-már erőszakos regényekért. Másrészről viszont nem lehet azt mondani, hogy nincs benne semmi érzelem. Ana viselkedése sokszor felingerelt, viszont a végére kicsit érettebben fogta fel a dolgokat és  Christian is sokat fejlődött érzelmileg. Nem emelek ki tehát se pozitívumot, se negatívumot, nekem ez a kettő majdnem egyensúlyban volt az egész regény során.
Ki lett a legkedveltebb szereplőd, ki, akivel a legkevésbé szimpatizáltál és miért (ha van ilyen)? 
- Őszintén szólva nem mondhatnám, hogy lett kedvenc szereplőm, talán Elliott volt az, aki kissé közelebb került a szívemhez, az életvidám természete miatt. Egyébként a két főszereplő a két véglet, Ana a kis naiv,szűz lány, akit hirtelen elözönlenek az érzelmek, miután egy pillantást vet Christian Grey. Mr. Grey-ről pedig nem kell külön szót ejtenem, az ő múltja már magáért beszél, hogy miért csak ilyen csekély érzelemkimutatásra képes - szerencsére ez a könyv végére jelentősen javuló tendenciát mutat és Ana is összekapja a tinilányos érzelmektől háborgó lelkét.
Mit mondanál az írónak/írónőnek, ha megkérdezné, hogy tetszett a könyve?
- Mindenképpen azt, hogy érdekes és magával ragadó volt a trilógia, el lehetett merülni benne, én egyáltalán nem bánom, hogy elolvastam. Viszont semmiképpen se engedje, hogy a következő rész megfilmesítését is ilyen szörnyű módon elrontsák, mint azt az elsőt!
10 pontból mennyit adnál a történetre és miért? 
- 10/7 pontra értékelném. Voltak gyengeségei, voltak irreális elemei a sztorinak, ami nem fogott meg és negatív hatást keltett bennem, ennek ellenére nem riasztott el attól, hogy a másik két részen is átrágjam magam.
Kedvenc idézet a műből? 
- Nincs.
Ajánlom azoknak...
akik nem riadnak vissza a plusz 18-as, sokszor elég durván leírt szexjelenetektől, és szeretnék végigkövetni egy nem mindennapi múlttal rendelkező férfi jellemfejlődését.

~xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx~

Összegzés:

Ritával majdnem egyetértünk abban, hogy a regénynek vannak hiányosságai és kicsit több érzelmet is elbírt volna, de én egy kicsit pozitívabban álltam hozzá (már csak azért is, mert a trilógia másik két része, már valamivel jobban megfogott). Mindenesetre köszönjük, hogy olvashattuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése